A teljes körű felmérés pontosabb rálátást ad, vajon iskolaérett-e gyermeke?

Szülőként bizonytalan benne, hogy gyermeke érett az iskolakezdésre? Kérdések gyötörik az iskolában való helytállásával kapcsolatban? Talán jót tenne neki, ha még egy évet óvodában maradna?

Szükség van-e egyéni vagy csoportos fejlesztésre, hogy sikeres lehessen az iskolában, az életben?

A tanköteles korú gyermek szülei minden év januárjában az Oktatási Hivatalnál kérvényezhetik a tankötelezettség megkezdésének halasztását.

A Komplex iskolaérettségi felmérés során a gyermek teljes körű mozgásfejlettségét, idegrendszeri állapotát, meglévő készségeit, képességeit térképezzük fel. A kb. 2-3 órás felmérés során kiderül, hogy a gyermeknek vannak-e fejlesztendő területei. A felmérést megfelelően összeállított, változatos feladatsorral végezzük, amellyel könnyen átlátható az idegrendszer működése. Ezt egy részletes anamnézis felvétele teszi teljessé.

A felmérés segítségével képet kaphatunk arról, hogy a beiskolázás előtt álló gyermek kellőképpen érett-e az iskolában való helytállásra.

A vizsgálat eredményéről, az esetleges fejlesztési lehetőségekről a szülő szóbeli tájékoztatást kap. Igény esetén írásbeli vélemény, javaslat is készül, mely csatolható az Oktatási Hivatalhoz benyújtandó óvodában maradási kérelemhez.


Tompa Andrea

Iránytű Mentál Műhely szakmai vezető

szakvizsgázott pedagógus /tanító, matematika, vizuális nevelés/

Komplex Mozgásterápiás fejlesztő

coach, mediátor

képződő mentálhigiénés szakember